(2019/2020)
Výsledkem této bakalářské práce je autorský interaktivní příběh, který je hratelný na počítači, doplněný o vlastní fotografie, cinemagrafy a krátká videa. Jedná se o vizuální novelu s názvem Kudlanka, disponující vlastním příběhem o derealizaci v délce krátkého románu, tj. 81 262 znaků. Je vytvořena z fotografií a z nich krátkých animací, naprogramována v jazyku Python, v softwaru Ren’Py, sloužícímu pro vývoj vizuálních novel. Vizuální novela, zkráceně VN, jinak také vizuální román, je interaktivní počítačová hra s minimální a s vesměs statickou grafikou založená na čtení příběhu. Hráč je zde především čtenářem, hra vyniká v silných příbězích, které svými rozhodnutími ovlivňuje a mění. Obvykle nabízí tři a více konců. Děj se dělí na tzv. cesty, které mohou, ale nemusí sdílet stejný konec. Cesta označuje jednu z linií, kterou hráč prochází a do které se dostane svými rozhodnutími. Hra mu může nabídnout dvě možnosti – vyjít ráno do kavárny, nebo zůstat doma. Pokud se rozhodne pro druhou možnost, v rámci tohoto gameplaye už nezjistí, co by se stalo, kdyby vyrazil do kavárny. Tento žánr her pochází z Japonska, kde dnes tvoří 70 % všech vydaných titulů a mnohdy se tyto hry poté zpracovávají do anime, tedy kreslených japonských seriálů. Cílem této bakalářské práce je hráči představit derealizaci, drogovou závislost, a problémy s tím spojené, a konfrontovat hráče s reálnými následky těchto problémů. Příběh je o spisovateli, Adamovi, kterému se zdá svět nereálný. Tomuto člověku se začne ve snech zjevovat bytost "Kudlanka", což je personalizovaná derealizace, kterou hlavní postava trpí v různých epizodách svého života. Kudlanka ale hlavní postavě poskytne všechno, po čem touží – skutečnou lásku, smysl, pravé emoce, … Přestože je Kudlanka derealizací, Adam s ní nezažívá žádné špatné chvíle, naopak. A to proto, že žije v nevědomí, že právě chvíle strávené s ní jsou ve skutečnosti špatné. Jemu se jeví jako úžasné. Proces derealizace Adam nedokáže ovlivňovat, stejně jako touhu trávit čas s Kudlankou. Adam se rozhodne, že nechce s Kudlankou strávit jen tak krátký snový čas, začne brát drogy, díky kterým se také s Kudlankou může více vidět. Ty mají ale tu vlastnost, že se-tkání jsou neorganická, postupně slábnou a odebírají Kudlance možnost se s Adamem vidět, až nakonec se nebudou moct vídat vůbec, protože má hlavní postava mozek příliš pod vlivem. A tak se Adam pořád víc a víc vzdaluje reálnému světu, své přítelkyni, svému literárnímu agentovi, sám sobě, a je na hráči, aby ho dokázal zachránit před naprostou derealizací, drogami a sebevraždou. Hlavní postava navíc na konci příběhu zjistí, že se nachází ve hře, a prosí hráče, aby ho nechal svým rozhodnutím skočit ze střechy. Tím hra naznačí problém s vnímáním reality i v našem skutečném světě – dotkne se filosofické myšlenky, že žijeme v simulaci. Příběh nabízí tři konce. V prvním Adam umře, v druhém Adam přežije, ale opustí ho přítelkyně, a v třetím Adam taktéž přežije a přítelkyně ho neopustí.

ke stažení tisková kvalita

další práce